De ‘Excuustruus’. Ken je dat fenomeen? Een 'Excuustruus' is iemand die voor zichzelf rechtvaardigt handelingen uit te stellen of gewoonweg niet te verrichten. Hoewel dit woord naar een dame lijkt te verwijzen, hoeft dit niet altijd zo te zijn. De 'excuustruus' vermomt zich in vele gedaanten ongeacht het geslacht. Iedereen krijgt zo nu en dan een bezoekje van de ‘excuustruus’.
Regelmatig een nieuwsbrief of e-zine verzenden (of liever gezegd: niet of later verzenden) is bijvoorbeeld een geliefd doelwit voor ondernemers om excuses aan te voeren. Zonde, want als je niet publiceert is dat een gemis voor jouw netwerk. Je onthoudt hen waardevolle informatie over jouw dienstverlening of product. Een gemiste kans om jouw expertise te tonen aan jouw lezerspubliek. Waarom? Is 'CSI' echt het enige moment op televisie dat ertoe doet voor jou? Vergen de kids al je vrije tijd? Moeten de piepers gejast worden?
Toegegeven, ze klopt ook wel eens op mijn deur. Vorige week had ik het 'te druk' om een nieuwsbrief te verzenden. Klinkklare onzin natuurlijk. Ik mààkte geen tijd vrij om een waardevol en informatief artikel te schrijven. Dat is heel wat anders.
Is tijd vrij maken de oplossing? Deels. Tijd is het middel wat je aanwendt om één van je marketingactiviteiten te ontplooien, zoals het schrijven van een nieuwsbrief of e-zine.
In werkelijkheid gaat het om jouw intrinsieke motivatie voor jouw dienstverlening of product. Wat inspireert jou om jouw doelgroep te helpen? En is die inspiratie in combinatie met jouw ervaring en specialisatie(s) het niet waard om achter je schrijftafel plaats te nemen en een fantastisch stuk te schrijven voor jouw potentiële klanten? Want als je het eenvoudig bekijkt, los jij de problemen van je potentiële klant op of maak je deze in- of overzichtelijk. Bedenk niet na thuiskomst van een mooie dag ontwerpen, lesgeven, coachen, trainen, managen, begeleiden, fotograferen, schrijven, schilderen, controllen, adviseren dat je ‘nog een nieuwsbrief moet schrijven’. Het lood zakt bij voorbaat al in je schoenen.
Juist de gedachte dat je ‘nog een mooi stuk creëert waar je nog veel meer mensen mee helpt’ sterkt je om aan de slag te gaan. Na afronding valt de geïnvesteerde tijd (bijna) altijd mee, heb je een goed gevoel en breidt jouw klantenkring zich ongemerkt uit!
Dus werk net als ik de ‘Excuustruus’ de deur uit en verder aan jouw waardevolle nieuwsbrief of e-zine!
(C) 2010 Annemieke Kloover
vrijdag 26 februari 2010
(Mindset) Zet de 'Excuustruus' buiten de deur en schrijf die nieuwsbrief!
Labels:
marketing,
meer inkomen,
meer klanten,
meer omzet,
omzet,
ondernemen,
sales,
solo-ondernemer,
verdienen
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten